AndreasAgro afviser ulovligheder

Pressenævnet kritiserer nordjyske.dk for at beskylde AndreasAgro for ulovlige diætsatser uden at give selskabet mulighed for at udtale sig

Nordjyske.dk omtalte i maj måned lønforholdene hos vikarbureauet AndreasAgro.

Af artiklen ”Ungarere får 12 kr. i timen” fremgår det, at arbejdere hos vikarbureauet fik 34 kroner i timen, hvoraf 22 kroner blev betalt som kostpenge.

I den forbindelse var 3F citeret for at sige: ”og at kalde de 22 kroner for diætsatser er direkte ulovligt”.

AndreasAgro har klaget til Pressenævnet.

Pressenævnet finder, at Nordjyske Stiftstidende har tilsidesat god presseskik ved ikke at indhente klagers kommentarer til beskyldningen.

AndresAgro afviser, at selskabets handlinger er ulovlige.

Pressenævnet har pålagt avisen at bringe ovennævnte meddelelse. Hele kendelsen fra nævnet kan læses her: www.pressenaevnet.dk

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.