Bryghuset klar med påskekollektionen
Thisted Bryghus' diverse påskeøl er ude i samtlige butikskæder i landet.

Thisted Bryghus' direktør, Aage Svenningsen, er klar med forårets varer. Foto: Peter Mørk
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Thisted Bryghus er netop kommet på gaden med sine påskespecialøl, Påskestenøl, Påske Ale og økologisk Påskeæg. Sidstnævnte fås også i 33 cl. flasker. Det samme gør bryghusets traditionelle påskebryg. Og efter alt at dømme, har danskerne taget rigtig godt imod de tre produkter. - I år har vi opnået den største udbredelse af vort påskesortiment nogensinde. Vi er faktisk ude i samtlige butikskæder. Og hvad vigtigst er, der er også kommet genbestillinger, siger adm. direktør Aage Svenningsen. Hvor mange øl, der er blevet sendt ud til butikkerne, vil Aage Svenningsen ikke fortælle. men han siger: - Vi har solgt en hel del mere end sidste år. Så praler vi ikke for meget, smiler Aage Svenningsen. Bryghuset står stærkt Han siger, at det generelle fald på ølmarkedet ikke ser ud til at gå ud over specialøl. Og her står Thisted Bryghus meget stærkt. Afgiften for en kasse pilsner er netop steget med godt syv kroner. Men det har ifølge Aage Svenningsen ikke haft en negativ effekt på salget af specialøllene. - Afgiften på har især ramt markedet for pilsner og Classic. Så min spådom om, at grænsehandelen vil sætte sig på markedet for pilsner og Classic holdt desværre stik, siger Aage Svenningsen. At Thisted Bryghus nu har sat sig på samtlige supermarkeds- og discountkæder har desuden været med til at sikre en øget omsætning. - Specialølkunder går ikke så meget op i prisen. De går op i varen. De læser etiketten og beslutter sig efterfølgende for at prøve den. Det er faktisk lige som at sælge vin, siger Aage Svenningsen. Sæsonvarer på plads Med lanceringen af endnu en specialøl, nemlig Forår, har Thisted Bryghus nu kompletteret hele sit sæsonsortiment. Dertil kommer hele serien af specialøl, der sælges året rundt. - Vi har juleserien, påskeserien samt Forår og Høst. På denne måde rækker vi hele året rundt. Nu mangler vi bare en kanonsommer, så der kan blive solgt en masse øl i ferielandet, siger Aage Svenningsen. Fat på de unge Da bryghuset tidligere på året lancerede hvedeøllen Weisse og hyldeblomstøllen Hyllie, var det hensigten at få især de uge til at købe øl fra Thy. Og den satsning ser ud til at være rigtig. - De unge har taget vældig godt imod vores Weisse og Hyllie. Samtidig har vi også lanceret Hyllie på fad. Vi har testet den i et par restaurationer i Aalborg. Og det kører bare, siger Aage Svenningsen, der fortæller, at flere og flere restaurationer er begyndt på at tage bryghusets halvliters flasker ind. - Det er med til at øge kendskabsgraden til Thisted Bryghus, siger Aage Svenningsen.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.