Bryghuset strømliner sin produktlinje
Fremøver vil Thisted Bryghus' specialøl udelukkende kunne købes i halvliterflasker - tre nye typer på vej - dåser på vej ud.

- Flaskeafgiften er den samme uanset flaskens størrelse. Og på den måde får kunderne mere øl for pengene i halvliterflasker, siger Thisted Bryghus' direktør, Aage Svenningsen. Foto: Peter Mørk
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Thisted Bryghus' specialøl vil fremover udelukkende blive tappet på halvliterflasker. Ifølge adm. direktør Aage Svenningsen er årsagen, at bryghuset på denne måde vil strømline sin produktlinje for specialøl. Derudover spiller også omkostningerne ind i overvejelserne om at droppe 33 cl. flaskerne. - Flaskeafgiften er den samme uanset flaskens størrelse. Og på den måde får kunderne mere øl for pengene i halvliterflasker, siger han. Thisted Bryghus' specialøl bliver udelukkende tappet på nye flasker for at fremhæve kvaliteten i produkterne. Nye øl til de 25-40 årige Den 1. februar lancerer Thisted Bryghus tre nye specialøl, der henvender sig til målgruppen 25 til 40 årige. Ifølge Aage Svenningsen er trenden i denne aldersgruppe, at der efterspørges en lavere alkoholprocent end i de forholdsvis kraftige specialøl. - Vi har simpelthen manglet de lette typer i vort sortiment. Det råder vi bod på fra 1. februar, hvor vi lancerer en hvedeøl (Weisse) og en hyldeblomstøl (Hyldie), der er en pilsner med hyldeblomstsmag. Desuden lancerer vi nu vores Classic i en halvliterflaske. Den får navnet Claes, siger Aage Svenningsen. Direktøren forventer sig meget af hyldeblomstøllet. Derfor er det også blevet besluttet, at den vil blive tappet på fustager, så den kan købes som fadøl i restaurationerne. Dåser på standby For et par år siden bestemte Thisted Bryghus at tappe deres Thy Pilsner samt Thy Classic på dåser. Efter grundige overvejelser har man nu bestemt sig for at lægge dem på hylden. - Dåserne er sat på stand by. Dåsemarkedet er simpelthen for meget under pres til, at vi kan tjene penge på det, siger Aage Svenningsen. Thisted Bryghus holder sin årlige generalforsamling 28. januar. Og traditionen tro vil der blive lanceret en ny øltype for aktionærerne. Men den vil Aage Svenningsen endnu ikke løfte sløret for.
Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.
Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.