Der skal oplevelser med i kurven

Thisted Bryghus har nogle unikke produkter, der er knyttet op på gode historier - og det blev bedre med certifikat fra Nationalpark Thy

Jens Fogh-Andersen
Nu kan direktør Aage Svenningsen, Thisted Bryghus A/S, skænke certificeret porsebryg i glasset, for bryghuset har netop fået lov til at sætte nationalparkens logo på sine porseøl.Foto: Jens Fogh-Andersen
Natur 30. september 2013 21:15

THY: - I bund og grund skal vi stå sammen om at profilere områdets kvaliteter, og de gode historier, der knytter sig til det.

Direktør Aage Svenningsen, Thisted Bryghus A/S, har netop fået endnu en god historie til samlingen af andre gode historier, der knytter sig til øllet fra bryghuset.

Historien er ikke ny, men den har fået en ny dimension. Bryghuset er nemlig blevet certificeret til at bruge Nationalpark Thy’s logo på den allerede meget skattede Porse Guld og dens nære slægtning TB 1 Porse, som udmærker sig ved at være brygget med brug af endnu mere porse.

Porse øllet fandt nåde for nationalparkens certificeringsudvalg fordi det opfylder et væsentligt kriterium for at bruge nationalparkens logo. En absolut afgørende del af produktet skal stamme fra Nationalpark Thy. Og det gør den porse, der giver smag til brygget.

Historien bliver bedre

- Historien om, hvordan personale, ølentusiaster og venner af huset i august drager ud på vores porsested i nationalparken og samler de godt 80 kilo porseblade, vi skal bruge til et års produktion af porseøl er god i sig selv - og den bliver bare bedre, fordi den er autentisk.

Historien om porseøllet er kendt, men med certifikatet fra nationalparken og den nye mulighed for at sætte dens logo på flaskerne, det bliver sandsynligvis som en del af flaskernes bagetiket, skal bruges aktivt i markedsføringen, for certifikatet er penge værd.

Ny dimension til produktet

- Det føjer en ny dimension til produktet, og det er penge værd. Folk er nemlig villige til at betale lidt mere for et produkt, der kan forbindes med en god og autentisk historie. Og her står vi med en øl, som kan knyttes direkte ikke kun til nationalparken, men til en ganske nøje afgrænset lokalitet midt i den. Det giver produktet en særlig identitet på samme måde, som vi også kan knytte en god historie til vores sten-øl.

Aage Svenningsen understreger, at nationalparkens logo skal være en synlig del af bryghusets markedsføring af porseøllet. Både på flaskerne, og også på hjemmesider og på annoncerne for produktet i kædebutikkernes kataloger.

- Her er man også på jagt efter noget, der kan gøre et produkt mere specielt.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...
Nyheder udvalgt til dig
Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...