Gebyrer

Elgiganten er Årets Krejler

Elektronikkæden har fået Forbrugerrådets tvivlsomme ære. Også årets mest urimelige gebyr og årets værste købsoplevelse er blevet kåret

Elektronikkæden Elgiganten er kåret til Årets Krejler af forbrugerrådet. Arkivfoto
Elektronikkæden Elgiganten er kåret til Årets Krejler af forbrugerrådet. Arkivfoto

DANMARK: Forbrugerrådets årlige prisuddeling har fundet sted på Folkemødet på Bornholm og hovedprisen som Årets Krejler gik til Elgiganten, der vandt med kun 15 stemmer over Bio Pharma. Det skriver tænk.dk.

Begrundelsen for ”æren” var, at kæden insisterer på at reparere defekte varer igen og igen frem for at bytte dem. Og at de generelt presser citronen til det yderste, når det kommer til reklamationer.
- Det er en på alle måder dårlig handel, og det er vi ikke stolte af. Vores mål er selvsagt at have glade kunder, som vælger Elgiganten igen og igen, står der blandt andet i en ’takketale’, som Elgiganten sendte til kåringen.

Boxer er den værste købsoplevelse

Vinderne af priserne er kåret af brugerne på taenk.dk og politiken.dk.

De pegede også på en elektronikforretning som årets mest urimelige gebyr. Den pris gik til Expert i Vordingborg, som havde forlangt 500 kroner for at smide en defekt computer ud.
Endelig fik Boxer TV æren af at være årets værste købsoplevelse. Det skete, fordi en forbruger oplevede sort skærm på sit tv, hvorefter han kontaktede Boxer. Her fik han at vide, at han slet ikke var abonnent, selvom han havde betalt hver måned.
- Hos Boxer er én utilfreds kunde én for mange, og med den volumen vi har nået på kort tid, har vi ikke helt kunnet holde det nede på en enkelt, erkendte Boxer i sin takketale.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden