Irmatorvet.dk ekspanderer

Irmatorvet.dk flytter hovedsædet fra Nørresundby til Sjælland, hvor man bygger nyt pakkeri og lager.

2
Galleri - Tryk og se alle billederne. Galleri - Tryk og se alle billederne.

Kunderne vil ikke mærke en forskel bortset fra, at varerne efter planen leveres hurtigere og mere fleksibelt. Samtidig belaster virksomheden miljøet i væsentlig mindre grad, når irmatorvet.dk er flyttet i slutningen af 2012, fortæller Jacob Elsborg.

Irmatorvet.dk, der har kontor, pakkeri og lager på Kystvejen i Nørresundby, flytter hovedsædet til Sjælland. - Det kommer ikke til at påvirke afdelingen her i Nørresundby, siger Jacob Elsborg, divisionsdirektør for irmatorvet.dk. Den egentlige årsag til flytningen er, at de lagerlokaler, hvor medarbejderne pakker Irma-kasser til kunder over hele landet, er blevet for små. Planen er derfor at opføre et stort lager og pakkeri på Sjælland, der skal huse størstedelen af de aktiviteter, der er på irmatorvet.dk. Satser på Sjælland Divisionsdirektør Jacob Elsborg forklarer, at man fra Irmas side vælger at satse på Sjælland, fordi langt de fleste kunder, der køber varer på irmatorvet.dk, bor på Sjælland. Derfor er transporttiden en negativ faktor, når det drejer sig om at optimere serviceniveauet og give kunderne en hurtigere betjening. - Irmas varelager ligger på Sjælland, så vi skal transportere varerne til Nordjylland for at pakke dem og så sende dem tilbage til kunderne på Sjælland. Det er lidt dumt. Skal levere til jyderne Planerne er, at afdelingen i Nørresundby fremover skal servicere kunder i hele Jylland, mens afdelingen på Sjælland skal løse opgaven at levere til kunder på Sjælland og Fyn. Alligevel mener Jacob Elsborg ikke, at irmatorvet.dks afdeling i Nørresundby kommer til at skære ned i medarbejderstaben. Selvom flytningen kan lyder som en nedgradering af afdelingen i Nørresundby, er det langt fra den indstilling, Jacob Elsborg har - tværtimod vil den ifølge distriktsdirektøren betyde, at afdelingen vil blive styrket, når medarbejderne alene skal koncentrere sig om kunderne i Jylland. - Det kommer ikke til at betyde noget, for vi forventer, at nethandlen kommer til at tage voldsom fart. Forventer eksplosiv udvikling I øjeblikket handler kunderne for 30 millioner kroner om året på irmatorvet.dk. Men forventningen hos divisionsdirektøren og hans kolleger er, at aktiviteten de kommende år vil øges eksplosivt til en halv milliard kroner årligt. - Det er et astronomisk tal konstaterer Jacob Elsborg. Han har dog ikke en konkret beskrivelse af, hvor den øgede trafik på irmatorvet.dk skal komme fra - kun at firmaet er et svar på de bønner, fortravlede familier hver dag sender af sted, når køen i supermarkedet når uanede længder, og ungerne vræler af træthed i indkøbsvognen - Irmatorvet.dk skal tilbyde hurtige, enkle og smarte løsninger. Ifølge Jacob Elsborg er det eneste, der forhindrer udviklingen i at tage fart, den holdning, danskerne har til at købe madvarer på internettet. - Vi køber både kummefrysere, computere og alt mulig anden elektronik - men når det kommer til at købe et æble, synes danskerne, at det bliver for mystisk, fortæller Jacob Elsborg. Holdningsændring Han forstår ikke helt holdningen, ikke mindst fordi han ved, hvordan medarbejderne på irmatorvet.dk behandler fødevarerne. - Man tænker måske ikke over, at langt flere mennesker har rørt ved det æble, man køber i supermarkedet, end det man kan købe på nettet, konkluderer divisionsdirektøren, der satser på en holdningsændring. Flytningen af irmatorvet.dks hovedsæde bliver gennemført i slutningen af 2012, hvor det nye domicil, lager og pakkeri forventes at stå færdigt.