Kulturpolitik

Kanonstart på 2012

Blokhus Kanonlaug sørgede igen i år for en rigtig festlig start på det ny år. Lauget bød 2012 velkommen i går eftermiddag, da kanonen blev fyret af kl 13 - i øvrigt mens solen tittede frem

Kl. 13 blev kanonen fyret af. 15 af kanonlaugets medlemmer var mødt op med fanen. Foto: Michael Koch
Kl. 13 blev kanonen fyret af. 15 af kanonlaugets medlemmer var mødt op med fanen. Foto: Michael Koch

Oldemand Hubert Clausen kunne glæde sig over, at op mod 100 var mødt op for at være med til at byde 2012 velkommen. Efter kanonen var fodret med både hvid og sort krudt kunne den tapre landsoldat i skikkelse af Fønss Hansen antænde kanonen. "Vær velkommen Herrens år" blev sunget, og derefter var der champagne til alle fremmødte.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden