Tyverier

Kobbertyve slog igen til mod virksomhed i Sæby - nu er det fjerde gang

Tre ukendte gerningsmænd slap af sted med omkring 500 kilo kobberledning

Arkivfoto: Jesper Thomasen

Lørdag aften stjal tre ukendte gerningsmænd omkring et halvt ton kobber fra Sæby Produkthandel. 

Det er fjerde gang siden august, at der er stjålet kobber fra skrothandlen. Seneste tyveri var 16. januar, oplyser politikommissær Peter Skovbak.

Tyveriet lørdag aften skete klokken 22.09. Her har videoovervågningen filmet tre personer, der tog sig god tid til at slæbe mellem 400 og 500 kilo kobberledning fra en container og ud på en mark, hvor der formentlig har holdt en bil.

De mange kilo kobberledning har en værdi på omkring 9000 kroner, fortæller Peter Skovbak.

De andre tyverier mod Sæby Produkthandel skete i august, september og 16. januar i år. 

Politiet har sigtet en person fra Himmerland for det sidste kobbertyveri, fortæller Peter Skovbak.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden