Tyverier

Tyv tømte pulverslukker i mejetærsker

Et noget usædvanligt tyveri har fundet sted hos Vinderup Maskiner på Mors

De to mejetærskere stod parkeret i udstillingen hos Vinderup Maskiner.
De to mejetærskere stod parkeret i udstillingen hos Vinderup Maskiner. Arkivfoto: Allan Mortensen

NYKØBING: To mejetærskere hos Vinderup Maskiner på Industrivej i Nykøbing blev for nylig mål for en noget destruktiv tyv.

Tyven har stjålet to Cebis-terminaler fra maskinerne, og har derudover af ukendte årsager tømt en pulverslukker inde i førerhuset på den ene mejetærsker.

Mejetærskerne har været parkeret i udstillingen hos Vinderup Maskiner, og derfor strækker det mulige gerningstidspunkt sig over hele 10 dage, fra 13. juni til 23. juni.

Det stjålne udgør en værdi på 300.000 kr., oplyser lokalpolitiet i Thisted

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden