Kvartet spiller godt sammen med omgivelserne
Hjørring Kommune uddelte arkitekturpris til fire projekter
Opdateret 08. oktober 2015 kl. 09:29
HJØRRING: Onsdag eftermiddag afslørede borgmester Arne Boelt S), hvem der skulle modtage Hjørring Kommunes Arkitekturpris 2015.
Alle rettere: Priser - for ud af 11 kandidater, var der hæder til fire projekter
Følgende vindere af Arkitekturprisen 2015:
- Restaurering og nyindretning af Amtmandsboligen, Hjørring
- Nyindretning af ankomst- og udearealer ved Novo Nordisk, Hjørring
- Nyt sommerhus, Dyrestien 31, Tornby
- Renovering og omdannelse af Tolne Købmandsgård, Tolne
Byrådet ønsker med prisen at fremhæve byggeri, anlæg og design, som er en æstetisk oplevelse og skaber kvalitet i omgivelserne og dermed bidrager til, at Hjørring Kommune er et attraktiv sted at bosætte sig og etablere virksomhed.
Præmieringskomitéens medlemmer er:
Arne Boelt, borgmester (formand)
Jørgen Bing, medlem af økonomiudvalget og teknik- og miljøudvalget
Henrik Jørgensen, medlem af økonomiudvalget og fritids-, kultur- og bosætningsudvalget
Arkitekt Harry Christopher Riekher, Akademisk Arkitektforening
Landskabsarkitekt Preben Skaarup, Akademisk Arkitektforening
Sine Kildeberg, direktør for Vendsyssel Kunstmuseum
Søren Thirup, FBL Hjørring
Helle Lassen, plan & udviklingschef
Andreas Duus, direktør for teknik- og miljøområdet
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.