Hjørring

Kvartet spiller godt sammen med omgivelserne

Hjørring Kommune uddelte arkitekturpris til fire projekter

Stilrent sommerhus i Tornby. Foto: Bjerg Arkitektur
Stilrent sommerhus i Tornby. Foto: Bjerg Arkitektur

Opdateret 08. oktober 2015 kl. 09:29

HJØRRING: Onsdag eftermiddag afslørede borgmester Arne Boelt S), hvem der skulle modtage Hjørring Kommunes Arkitekturpris 2015.

Alle rettere: Priser - for ud af 11 kandidater, var der hæder til fire projekter

Følgende vindere af Arkitekturprisen 2015:

- Restaurering og nyindretning af Amtmandsboligen, Hjørring

- Nyindretning af ankomst- og udearealer ved Novo Nordisk, Hjørring

- Nyt sommerhus, Dyrestien 31, Tornby

- Renovering og omdannelse af Tolne Købmandsgård, Tolne

Byrådet ønsker med prisen at fremhæve byggeri, anlæg og design, som er en æstetisk oplevelse og skaber kvalitet i omgivelserne og dermed bidrager til, at Hjørring Kommune er et attraktiv sted at bosætte sig og etablere virksomhed.

Præmieringskomitéens medlemmer er:

Arne Boelt, borgmester (formand)

Jørgen Bing, medlem af økonomiudvalget og teknik- og miljøudvalget

Henrik Jørgensen, medlem af økonomiudvalget og fritids-, kultur- og bosætningsudvalget

Arkitekt Harry Christopher Riekher, Akademisk Arkitektforening

Landskabsarkitekt Preben Skaarup, Akademisk Arkitektforening

Sine Kildeberg, direktør for Vendsyssel Kunstmuseum

Søren Thirup, FBL Hjørring

Helle Lassen, plan & udviklingschef

Andreas Duus, direktør for teknik- og miljøområdet

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden