Hobro IK går sammen med rivaler i kræft-aktion

Fodboldklubben møder Viborg FF i 1. divisionspremieren, og benytter lejligheden til at støtte op om "Knus Kræft"

Foto: Dannie Rosenkrantz/Hobro IK

Foto: Dannie Rosenkrantz/Hobro IK

FODBOLD:Når Hobro IK torsdag aften indleder den nye sæson i 1. division mod naboerne fra Viborg FF, bliver det med fokus på at give sygdomsramte børn og unge håb og glæde i hverdagen.

På tværs af den interne rivalisering benytter de to fodboldklubber sæsonpremieren i 1.division til at støtte op om organisationen ”Knus Kræft”, et samarbejde mellem KidsAid, tidligere racerkører og

KidsAid ambassadør Tom Kristensen og Peter Larsen Kaffe.

Til kampen stiller begge hold således op i trøjer med Knus Kræfts logo på brystet, ligesom et LED-banner vil understøtte budskabet om, at vi skal sende en tanke til de børn, der har særligt brug for det.

Har haft kræft tæt på livet

- Vi er flere i Hobro IK, som har haft kræft tæt på livet. Derfor ved vi, hvor hård hverdagen kan være, og hvor stor en forskel en kærlig tanke kan gøre.

- Og derfor er vi også enormt glade for, at DS Gruppen og Spar Nord Bank til aftenens kamp afgiver pladsen på spilletrøjen for at skabe endnu mere fokus på denne gode sag og det store arbejde, der bliver lavet i Knus Kræft-regi, forklarer kommunikationschef i Hobro IK, Mikkel Højbo.

At fodboldklubberne på denne måde går med i kampen for at give sygdomsramte børn og unge en bedre hverdag, glæder omvendt folkene bag Knus Kræft.

- At møde sygdomsramte børn, mærke familiernes indbyrdes kærlighed og støtte til hinanden er utroligt rørende og påvirker mig dybt.

Tom Kristensen om ambassadør

- I denne tid er det vigtigere end nogensinde, at vi støtter dem, der særligt har brug for det, og når Hobro IK og Viborg FF viser deres støtte, betyder det, at vi kan skabe endnu mere opmærksomhed omkring sagen, fremhæver tidligere racerkører og KidsAid-ambassadør Tom Kristensen.

Organisationen ”Knus Kræft” har hidtil indsamlet 3,3 millioner kroner, der er gået til at lave unikke oplevelser for flere end 2500 familier, og med hjælp fra fodboldklubberne håber man i fremtiden på at kunne give endnu flere børn inspiration og oplevelser, der kan have en positiv indvirkning på deres sygdomsforløb.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.