Debat

Er vi klar til et A- og B-hold i børne- og ungepsykiatrien?

Skribenten påpeger i dette debatindlæg, at de lange ventetider for udredning og behandling i børne- og ungepsykiatrien i Region Nordjylland og muligheden for at betale sig til hurtigere hjælp kan skabe ulighed i sundhedsvæsenet i en meget konkret og alvorlig form.
Skribenten påpeger i dette debatindlæg, at de lange ventetider for udredning og behandling i børne- og ungepsykiatrien i Region Nordjylland og muligheden for at betale sig til hurtigere hjælp kan skabe ulighed i sundhedsvæsenet i en meget konkret og alvorlig form. AI-generet billede

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.

Har du penge så kan du få, men har ingen så må du gå … eller i hvert fald vente op til 3,5 år i Nordjylland. 79 procent af børn og unge i psykiatrien venter længere end de 30 dage, de har krav på for udredning og behandling.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden