Debat

Gratis transport til unge – eller dyr symbolpolitik?

- Danmark har brug for bedre mobilitet for unge. Men løsningen er ikke nødvendigvis at gøre passiv transport gratis, skriver skribenten i dette debatindlæg.
- Danmark har brug for bedre mobilitet for unge. Men løsningen er ikke nødvendigvis at gøre passiv transport gratis, skriver skribenten i dette debatindlæg. Arkivfoto

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.

”Når cykelhjelmen strammer, mister man udsynet,” skrev Philip Gam i denne avis, fordi Cyklistforbundet kritiserer regeringens plan om at tilbyde gratis transport til unge under 22 år. Vi har dog ikke mistet udsynet. Tværtimod forsøger vi at se klart og hele vejen rundt om en problemstilling, der ikke er så simpel, som nogle gerne vil gøre den til.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Læs også

Forsiden