Vold

Stop boldbøller

For tusinder af danskere landet over er en lang ventetid nu forbi. De har sukket efter at høre dommerens startfløj og følge deres favorithold i Superligaen på tætteste hold, og nu er forårssæsonen så endeligt i gang.

Men der er et problem, der også herhjemme desværre alt for ofte har skæmmet fodboldkampe: De voldelige uromagere. Det er personer, der igen og igen tager til fodboldkampe for at lave ballade og se, om der nu skulle dukke et slagsmål op også. Ballademagerne forpester livet for alle andre tilskuere, som er de rigtige fodboldfans. Jeg tror desuden, at ballademagerne får mange til at overveje, om de nu også trygt kan tage deres børn med til en fodboldkamp med for eksempel AaB, og det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi skal finde os i det. Derfor vil Dansk Folkeparti gør livet surt og besværligt for landets fodboldbøller, så fredelige mennesker kan tage til fodbold uden frygt for andet, end at favoritholdet spiller en dårlig kamp. Derfor foreslår vi nu, at fodboldklubber skal have mulighed for at indsamle og udveksle oplysninger om kendte uromagere. På den måde kan kendte uromagere simpelthen ikke komme til fodbold rundt om i landet, da de simpelthen er i et register og vil blive spottet ved indgangen til fodboldstadionet. Det er i øvrigt et tiltag, som flere af landets store fodboldklubber efterlyser. Jeg håber meget, at de øvrige partier i Folketinget vil bakke op om vores forslag. For når tusinder af helt almindelige danskere tager på stadion, så skal de se bold og ikke vold.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden