Militær

Tican vil for alvor på havegrillen

Fra starten af april vil Tican Foods markedsføre marinerede grillprodukter under eget navn i udvalgte butikskæders kølediske

1
Galleri - Tryk og se alle billederne.

Fra april lancerer Tican Foods marinerede grillprodukter i kølediskene hos udvalgte supermarkedskæder. Foto: Tican Foods

Slagteriet Ticans markedsføring af produkter under eget navn via salgsselskabet Tican Foods er i fremgang. Hidtil har slagteriets forædlede produkter primært været det brede sortiment af pølser. Det vil ændre sig fra starten af april, hvor Tican går sommeren i møde med et bredt sortiment af marinerede grillprodukter. Sortimentet bliver - i lighed med pølserne - markedsført under eget navn og label. - Etiketten vil desuden være forsynet med en historie om Tican. Her i Thy og på Mors ved alle, hvem Tican er, men bare man kommer til for eksempel Aarhus er kendskabet til slagteriet ikke så stor, siger Tican Foods direktør, Svend Schou Borch. Tican Foods med domicil i Vejle beskæftiger 13 personer, der arbejder med at sælge Ticans produkter - heriblandt fersk kød - på det danske marked. På det seneste har man bevidst valgt den strategi, at man også vil sælge forædlede produkter direkte til forbrugerne via supermarkedernes kølediske. Via kampagner hos de forskellige detailkæder har pølserne allerede fået indpas - og nu gælder det marinerede udskæringer. Ifølge Svend Schou Borch er det et marked, som detailkæderne efterspørger. For at styrke organisationen har Tican Foods i øvrigt netop ansat Kirsten Scheuer som ny produktchef. Det bliver fremover hendes opgave at kombinere aktiviteterne i såvel salgsleddet som hos Ticans forædlingsafdeling i Ansager. Kirsten Scheuer kommer fra en tilsvarende stilling hos kyllingeproducenten Danpo.