Frederikshavn

Tom Jensen investerede i uddannelse

Strandby-Elinstallatør har bestået akademikursus og er nu ekspert i alt vedrørende energioptimering

Elinstallatør Tom Jensen: - Uddannelsen er en investering i forretningen. Privatfoto
Elinstallatør Tom Jensen: - Uddannelsen er en investering i forretningen. Privatfoto

Opdateret 20. april 2014 kl. 00:46

STRANDBY: Elinstallatør Tom Jensen fra Strandby valgte at tilbringe fire uger på skolebænken i Aarhus. Nu kan han kalde sig ekspert i energioptimering, efter at have bestået akademikursus på Aarhus Maskinmesterskole.

Det var en tilfreds Tom Jensen, som bestod den afsluttende eksamen i kurset inden for varmepumper og -systemer, som er det ene af i alt fire nye akademikurser.

I første omgang har Energistyrelsen gjort ordningen frivillig, men det forventes, at enhver, som monterer små vedvarende energi-anlæg (VE), skal have godkendelsen.

- Jeg har tilegnet mig nogle vigtige redskaber til at dimensionere anlæggene, og har fået en bedre forståelse af, hvordan de fungerer ned i detaljen. Før var vi helt afhængige af leverandørernes viden. Nu kan vi selv, understreger Tom Jensen, som har været selvstændig i 17 år.

Han har igennem længere tid specialiseret sig i vedvarende energikilder og har desuden efteruddannet sig som energivejleder.

- Kurset er en investering i forretningen. Vi har allerede købt udstyr og biler, så vi er klar til at håndtere den forventede vækst inden for området, tilføjer han.

Han vurderer, at kurset har stor værdi som kvalitetsstempel - også selvom det endnu ikke er et lovkrav.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden