Politik

Både bekymringer og glæde: 10 nordjyder om sundhedsudspillet

Bekymring for demokratiet, glæde over styrkelse af det nære - se 10 meninger om det længe ventede forslag

Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix Ritzau Scanpix

Opdateret kl. 15:41

Onsdag præsenterede regeringen sit længe ventede sundhedsudspil. En af hovedpointerne i udspillet er, at regionerne skal nedlægges, og at der skal oprettes 21 sundhedsfællesskaber i stedet. Ambitionen er også, at der i 2025 skal være 500.000 færre sygehusbesøg samt 40.000 færre indlæggelser.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden