Mere buksevand end solside

Kræften, et dårligt hjerte og hans egen far forsøgte at slå ham ihjel, men han er her endnu, 52-årige Per Andersen, der insisterer på, at der fortsat skal være plads til det sjove

Der skal humør på. Det er det vigtigste for Per Andersen, så det kæmper han får, selv om tilværelsen har det med at sende ham i gulvet.
Der skal humør på. Det er det vigtigste for Per Andersen, så det kæmper han får, selv om tilværelsen har det med at sende ham i gulvet.

Det var juleaften 2015. Klokken var omkring 20.30. Per Andersen lå på sygehuset. Om lidt skulle hans hjerne scannes. Om eftermiddagen havde han fået det dårligt og ringet til sin datter og sagt, at han ikke kunne komme til juleaften. Han fik det værre og kontaktede hospitalet, hvor han et par uger tidligere var blevet patient. Hans hjerte pumpede slet ikke, som det skulle. Han blev indlagt - på en juletom stue, og nu var han blevet kørt gennem den lange, mennesketomme gang til scanning og lå helt alene og ventede. Han hadede tanken om at skulle ind i den trange scanner, men lå og forsøgte at overbevise sig om, at det var for sit eget bedste. I stedet kom han til at tænke på juleaften med datter, svigersøn og barnebarn.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Forsiden