Frederikshavn

Sjusk med hygiejnen i arresthuse og fængsler

Eksperter uenige om risikoen ved uhygiejnisk omgang med engangsglas og plastbestik

En af de indsatte har taget et billede af et af de rum, hvor pakningen af plastservicet foregår. Arbejdet er ikke videoovervåget, og der er aldrig personale til stede, oplyser de indsatte, som NORDJYSKE har talt med.
En af de indsatte har taget et billede af et af de rum, hvor pakningen af plastservicet foregår. Arbejdet er ikke videoovervåget, og der er aldrig personale til stede, oplyser de indsatte, som NORDJYSKE har talt med.

Opdateret 17. maj 2022 kl. 10:07

FREDERIKSHAVN: Der er ingen kontrol med pakning af engangsglas og bestik i landets arresthuse og fængsler. Men sundhedsmyndighederne er ikke nødvendigvis enige i, om sjusk med hygiejnen er risikofrit. Nogle bakterier kan nemlig overleve længe på tørre flader.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden