annonce

Lokale rejsemål hitter: Sådan sikrer du, at rejselystne danskere finder netop din virksomhed online

Mange parametre spiller ind, når turistbranchen skal gøre opmærksom på sig selv online. Med den rette hjælp når din virksomhed sikkert i mål.

Sommerhusene i vandkantsdanmark er revet væk, og museer, dyreparker og butikker i turistområderne står klar til at tage imod de mange turister, der formodes at lægge vejen forbi i løbet af sommermånederne.

Langt flere danskere end normalt forventes nemlig at bruge deres sommer i hjemlandet, og det stiller krav til den danske turistbranche, der må kæmpe for at få kundernes opmærksomhed.

Det gælder også online, hvor mange danskere finder sommerens feriedestination eller feriens næste dagsudflugt.

Eksempelvis viste en undersøgelse fra TravelGuide, at interessen for ”seværdigheder i Grenå” voksede med 200 procent hver dag umiddelbart efter Mette Frederiksens pressemøde den 29. maj, hvor grænserne ellers blev åbnet for Tyskland, Norge og Island.

-Det er vigtigt, at virksomhederne i turistbranchen er klar til at tage imod de kunder, der leder efter dem online. Et vigtigt led i den proces er en optimeret hjemmeside med en god strategi, for det skaber mere trafik. I sidste ende giver det flere kunder, siger Jonas Bauer Nygaard, der er daglig leder og stifter af virksomheden Norsite, der har specialiseret sig at skræddersy hjemmesider til virksomheder i turistbranchen, som både opfylder virksomhedernes og kundernes behov.

Skagen-virksomhed måler succes

Det er ikke kun Jonas Bauer Nygaard, der ser værdien af en hjemmeside, der er optimeret og byder kunderne velkommen.

Hos Galleri Grenen i Skagen, der tiltrækker mange af områdets turister med sine udstillinger og salg af malerier af blandt andre lokale kunstnere, har man for nyligt lagt kræfter i at få en ny hjemmeside på benene. Det er et totalt redesign og nydesign af virksomhedens tidligere hjemmeside.

Den nye hjemmeside er blevet til i samarbejde med Norsite, og det er ikke en tilfældighed:

-Norsite har god forståelse for turist- og kulturbranchen, hvilket vi har mærket til i vores samarbejde, siger Kirsten Lind, der er ejer af Galleri Grenen.

Foruden hjælp til en redesignet hjemmeside, der også er mobilvenlig, har Galleri Grenen nu også en hjemmeside, hvor ejerne selv har mulighed for at gå ind og opdatere hjemmesiden med nyheder og nye udstillinger - uden at det kræver teknisk snilde fra en hjemmeside-ekspert.

Samtidig har Galleri Grenen også fået nyt navn som en del af relanceringen, og samlet set har det givet virksomheden et helt nyt udtryk.

-Før hed virksomheden Grenen Kunstmuseum, og folk forventede, at stedet var et museum og ikke et galleri. Men med redesign og kommunikationsændringer får kunderne en meget klarere forventning om, hvad de besøger, siger Jonas Bauer Nygaard.

Og meget tyder på, at Galleri Grenen allerede begynder at se en effekt af arbejdet. Efter relanceringen har langt flere besøgende givet virksomheden anmeldelser på Google – og anmeldelserne har været bedre end tidligere.

Mange knapper at skrue på

Selvom Galleri Grenen særligt har fået hjælp til relancering af hjemmeside, er det ikke det eneste parameter, der er vigtigt for at sikre virksomheders synlighed online.

Jonas Bauer Nygaard fortæller, at særligt brugervenlighed, ydeevne, SEO, sikkerhed, teknologi og aspekter med sociale medier har en stor indvirkning på det samlede resultat.

-Rigtig mange virksomheder vil have stor gavn af at få optimeret deres hjemmeside på forskellig vis, men det er svært at sige noget generelt om, hvor stor effekten vil være. Det afhænger blandt andet også af det udgangspunkt, der er i forvejen, siger Norsite-ejeren.

For at hjælpe virksomheder med at bevare overblikket i de mange forbedringsmuligheder online tilbyder Norsite derfor en gratis screening af virksomheders hjemmesider og ser blandt andet nærmere på en række af de faktorer, der af afgørende for virksomheders synlighed online. Samtidig giver Norsite en række forslag til forbedringer.

-Vi vil rigtig gerne give virksomheder et indblik i, hvordan de kan forbedre deres muligheder online. Så kan folk efterfølgende tage stilling til, om det er noget, de selv vil ændre på, eller om de vil have hjælp, siger Jonas Bauer Nygaard.

Kommentarer


Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.