Stigende elpriser koster på bundlinjen hos Telenor

Trods øget omsætning ender Telenor på samme driftsresultat i første kvartal som sidste år.

Der er ikke mange virksomheder, som ikke bliver ramt af de stigende priser på energi, heller ikke telebranchen.

Det viser regnskabet for første kvartal 2022, som Telenor Danmark har offentliggjort.

Her kan man se, om omsætningen er øget med 38 millioner til 986 millioner kroner i forhold til samme periode sidste år, men driftsresultatet lander på stort set samme niveau, 263 millioner kroner.

- Vi er lykkedes med at øge både omsætning og kundebase, og det ville normalt vise sig som flot vækst på bundlinjen.

- Når det ikke gør det, skyldes det i høj grad de stigende elpriser, som øger udgiften til at drive vores netværk, siger Lars Thomsen, der er administrerende direktør i Telenor Danmark, i en pressemeddelelse.

Telenor havde med udgangen af kvartalet 1.654.000 mobilkunder, hvilket er en fremgang på 8000 sammenlignet med kvartalet forinden.

Også når det gælder bredbåndskunder er der sket en lille vækst de seneste tre måneder fra 114.000 til 116.000.

/ritzau/

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.