Firma med 500 ansatte får ny ejer

NORDJYSKE har solgt callcenteret LN Eurocom til it-virksomhed

Martin Rahbek (til venstre) og Claus Falk er begge godt tilfredse med handelen.

Martin Rahbek (til venstre) og Claus Falk er begge godt tilfredse med handelen.

AALBORG:Et af de store firmaer i NORDJYSKE Medier-koncernen, LN Eurocom Tele Services A/S, er blevet solgt til den sjællandske it-virksomhed Moranti A/S. Prisen er ikke oplyst.

LN Eurocom er et af Danmarks største callcentre med cirka 500 medarbejdere og afdelinger i Aalborg, Aarhus og København.

Moranti er specialiseret inden for rådgivning og udvikling af softwaresystemer til ordrebehandling, salg, indkøb, lagerstyring og økonomisystem. Virksomheden yder desuden en række andre it-services.

Claus Falk, bestyrelsesformand i LN Eurocom og administrerende direktør i NORDJYSKE Kommunikation, oplyser, at salget sker ud fra et ønske om at skærpe fokus på NORDJYSKEs kerneforretning, nemlig at drive medievirksomhed:

- Vi er yderst tilfredse med salget til Moranti, som både har de behørige kompetencer og interessen for at drive LN Eurocom videre i en positiv retning. Vi er overbevidste om, at medarbejderne vil være i trygge hænder ved den nye ejer, siger Claus Falk.

Forbedret økonomi

Han erkender, at LN Eurocom i en årrække led under en anstrengt økonomi, men at situationen har bedret sig i de seneste år:

- Virksomheden opnåede et lille overskud i 2013 og et godt overskud i 2014, så man må sige, at den har været inde i en god økonomisk udvikling.

LN Eurocom kører videre fra de nuværende tre adresser som et selvstændigt datterselskab til Moranti.

I Aalborg har LN Eurocom adresse på Langagervej over for NORDJYSKEs mediehus, og det er ifølge Claus Falk aftalt, at LN Eurocom fremover lejer sig ind i bygningen, der ejes af NORDJYSKE.

Hensigt at vokse

Morantis hensigt med opkøbet er at vokse, fastslår Martin Rahbek, bestyrelsesformand i Moranti:

- Vores klare mål er at få LN Eurocom til at vokse sig større på det nordiske marked for callcentre og it-service. Firmaet er kendt for at være stærk på kundeservice og teknisk support, og vi ser store muligheder i at udbygge med endnu stærkere og bredere it-kompetencer fra Moranti.

- Medarbejderne vil dermed kunne rådgive på et dybere teknisk niveau om flere komplekse it-systemer, hvilket vil gøre os attraktive for andre firmaer, der overvejer at outsource denne del af deres forretning, forklarer Martin Rahbek.

Udskiftning på chefposten

Han overtager posten som administrerende direktør i LN Eurocom efter den hidtidige, Lars Nørgaard, der i sin tid stiftede firmaet under navnet LN Marketing og solgte det til NORDJYSKE i 2003. I 2005 blev københavnske Eurocom Tele Services indlemmet i forretningen. Deraf navneskiftet.

I forbindelse med salget til Moranti fratræder Lars Nørgaard.

Martin Rahbek udtaler, at han har stor respekt for LN Eurocoms positive omdømme i branchen:

- Det skyldes i høj grad firmaets dygtige medarbejdere. I callcenter-branchen er dette altafgørende, og vi vil have stort fokus på videreuddannelse og på at dyrke en virksomhedskultur præget af glæde, trivsel og motivation, så medarbejderne kan yde den bedst mulige service overfor kunderne, siger Martin Rahbek.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.