Frederikshavn

Ledere til låns i psykiatri

Ulla Verner er konstitueret som centerchef. Foto: Kim Dahl Hansen
Ulla Verner er konstitueret som centerchef. Foto: Kim Dahl Hansen

Opdateret 20. maj 2022 kl. 09:43

FREDERIKSHAVN: Alice Reimann og Lotte Hald er blevet konstitueret som daglige ledere af det socialpsykiatriske støttecenter i Frederikshavn.

De er i dag ledere af tilsvarende støttecentre i Sæby og Skagen.

Den hidtidige leder af centret i Frederikshavn blev tidligere i sommer fritstillet på baggrund af konklusionerne i en kritisk rapport udarbejdet af konsulentfirmaet Crecea.

Det var langvarige arbejdsmiljø- og ledelsesproblemer på støttecentret, som fik politikerne til at iværksætte en konsulentundersøgelse.

Lederstillingen på støttecenteret vil senere blive opslået ledig.

Socialdirektør Rikke Albrektsen oplyser, at der forinden bliver opslået en stilling som afdelingsleder for alle tre støttecentre samt plejehjemmet Mariested.

Den afdelingsleder, som tidligere havde det overordnede ansvar, er blevet frataget den del af sit arbejdsområde. Ligedes i konsekvens af konsulentundersøgelsen.

- Så der sker nu en opnormering for at styrke ledelsen af området, siger Rikke Albrektsen.

Også på chefniveau nærmest socialdirektøren fik konsulentrapporten konsekvenser, idet den ansvarlige centerchef blev overflyttet til andet arbejde.

I stedet er Ulla Verner, leder af handicapafdelingen, nu konstitueret som centerchef.

Rikke Albrektsen oplyser, at det endnu ikke er taget stilling til genopslag af stillingen som centerchef.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden