NRGI gav Erik betalingsfrist på fem dage

Forbrugerrådet Tænk mener, at selskaber skal tænke over Post Nords leveringstid

Arkivfoto: Grete Dahl
Energiselskaber 17. juli 2017 19:52

SAMSØ: Hvor lang frist er det rimeligt at have til at betale sine regninger? Fem dage er i hvert fald for kort tid, mener Forbrugerrådet Tænk.

Det var nemlig den frist, Erik Winther fra Samsø fik til at betale sin elregning fra energiselskabet NRGi. Det skriver DR Østjylland.

Han nåede lige akkurat hjem i tide til at få klaret sit udestående med NRGi.

- Var jeg kommet to timer senere hjem, havde jeg betalt regningen for sent, og så havde jeg modtaget et rykkergebyr, fortæller han til DR Østjylland.

Ti procent af NRGIs kunder har modtaget det samme brev som Erik Winther med en betalingsfrist på fem dage.

Ifølge Ilyas Dogru, politisk rådgiver i Forbrugerrådet Tænk, findes der ikke nogen regler for, hvor lang betalingsfristen skal være. Alligevel mener han ikke, at det er i orden, at NRGi gav Erik Winther og en række andre kunder en frist på fem dage. Han mener, at energiselskabet burde tage hensyn til, at posten har fem dage til at levere regningen.

Hos NRGi henholder man sig til, at de gældende regler overholdes.

chat_bubble Kommentarer keyboard_arrow_down

Log ind for at kommentere.
Henter artikler...

Her ville vi gerne vise dig forslag til flere artikler, men pga. din Adblocker kan vi ikke gøre det!

Her ville vi gerne vise dig forslag til artikler fra vores magasiner, men pga. din Adblocker kan vi ikke gøre det!

Seneste nyheder

Henter artikler...

Nordjyske Plus

Henter artikler...