Restauratør mister bevilling
Morgenværtshus har ikke fået forlænget bevilling - sag behandlet både i bevillingsnævn og byråd
Opdateret kl. 09:22
AALBORG: Bevillingsnævnet har givet afslag til morgenværtshuset Bino’s på Vestbro 64.
- De har haft så mange forhold i politirapporten, at vi efter politiets anbefalinger har følt os nødsaget til ikke at forlænge deres alkoholbevilling, og det klager de så over, siger borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S), der også er formand for bevillingsnævnet, der tilbage i.
Han tilføjer, at man i flere år har givet kortere bevillinger på to år ad gangen til Bino’s.
Men politiet har ifølge borgmesteren oplevet, at de har måttet dedikere rigtig mange ressourcer på at komme ned på Bino’s, når der har været problemer.
- Og så har restauratøren og bestyreren ikke været dernede i rigtig mange tilfælde, når politiet er kommet derned, og det skal man jo, så det er simpelthen derfor, siger Thomas Kastrup-Larsen.
Fik året ud til afvikling
Det var helt tilbage på et møde i bevillingsnævnet 21. september, at bevillingsnævnet gav afslag.
Borgmesteren tilføjer, at restauratøren dengang fik året ud til at få afviklet restaurationen.
Sagen om bevillingsnævnets afslag til Bino’s er også blevet en politisk sag og har været behandlet i magistraten og i byrådet som et lukket punkt. Det skyldes, at restauratøren har klaget over afgørelsen og bedt om, at sagen blev rejst i byrådet.
Da byrådet behandlede sagen på det seneste møde under den lukkede del af byrådsmødet var der blandt et flertal i byrådet enighed om at fastholde afslaget, men Dansk Folkeparti mente ikke, at der skulle gives afslag.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.