EMNER

Sæby-Jensen om opbakning: Nu er jeg glad igen

Kunder strømmer til fiskerestaurant i Sæby, som tabte navnestrid med Jensen’s Bøfhus

Jacob Jensen fra Jensens Fiskerestaurant i Sæby er glad for den store støtte. Foto: Henrik Louis
Jacob Jensen fra Jensens Fiskerestaurant i Sæby er glad for den store støtte. Foto: Henrik Louis

Opdateret kl. 17:49

NORDJYLLAND: - Kampen har ikke været forgæves, når man ser på al den støtte og opbakning, jeg får nu. Jeg er enormt glad igen på grund af alle de positive tilkendegivelser, jeg får.

Sådan siger Jacob Jensen dagen efter, at hans restaurant - Jensens Fiskerestaurant i Sæby - blev gjort midlertidig navnløs.

Højesteret fastlog fredag i en dom, at Sæby-restauranten ikke må bruge ”Jensens” i navnet. Det er et beskyttet varemærke, som tilhører Jensen’s Bøfhus, bestemte Højesteret.

- Jeg fik tid til at bearbejde dommen i går. I dag kommer alle kunder med støttende kommentarer, og jeg har måske også lidt flere kunder, end jeg plejer at have, siger Sæby-restauratøren.

Respekt for Jensen’s Bøfhus

Sagen har fået stor opmærksomhed på de sociale medier, hvor titusinder udtrykker vrede og tilkendegiver, at de nu vil boykotte Jensen’s Bøfhus på grund af dommen.

- Jeg vil ikke personligt deltage i vredesstormen på Facebook. Jeg har stor respekt for ejeren af Jensen’s Bøfhus, men hvis jeg havde været i hans sko, havde jeg nok tacklet hele sagen anderledes, siger Jacob Jensen.

Det er endnu uvist, hvad hans fiskerestaurant i Sæby nu skal hedde.

- Det må jeg snakke med min advokat om, siger restauratøren og tilføjer:

- Jeg vil så vidt muligt gerne lægge mig op af navnet Jensen. Nu har jeg brandet det navn i snart 13 år. Men jeg ved ikke hvad restauranten skal hedde endnu.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden