Røverier

Ungt par tilstår voldsomt kioskrøveri

De løslades efter afhøring, oplyser Nordjyllands Politi

Foto: Michael Koch
Foto: Michael Koch

Opdateret 23. maj 2022 kl. 11:38

AALBORG: En 27-årig mand og en 22-årig kvinde har tilstået, at det var dem, som onsdag ved 17.20-tiden begik et voldsomt røveri mod Fjordkiosken på Kastetvej 116 i Aalborgs vestby.

Ved røveriet slog en af dem en kvindelig ekspedient i ansigtet, og hun har muligvis brækket næsen, oplyser politikommissær Ole Jensen fra Nordjyllands Politi.

Også en mandlig kunde i butikken blev udsat for vold af røverne - han fik et slag i baghovedet.

Det var ham, som via telefon fik alarmeret politiet, der nåede frem til kiosken på få minutter.

Røver-parret blev anholdt på gerningsstedet og taget med til politigården. De havde kun nået at få fat i få penge i kiosken

Et overvågningskamera havde videofilmet røveriet i kiosken, og under afhøring hos politiet tilstod de to anholdte, der begge er fra Aalborg-området. De sigtes både for røveri og for vold.

Politiet jurister mener ikke, at betingelserne for at kunne kræve parret varetægtsfængslet, er opfyldt. Derfor bliver de løsladt torsdag efter afhøring, og de skal så senere møde i retten, når anklageskriftet mod dem er udarbejdet.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden