annonce

Søgemaskineoptimering i dit CMS-system – hvad vil det sige?

Måske har du kun lært om SEO (søgemaskineoptimering) i form af indhold som bl.a. blogindlæg og produktbeskrivelser, du kan smide på din side for (hvis indholdet performer godt) at vise dit firmas side som noget af det første i søgeresultater, når folk søger på ord relateret til det produkt eller den ydelse, du sælger. Men faktisk kan SEO også være noget, du får udført i det CMS-system, du bruger.

SEO <i>-</i>

SEO -

Tænk på SEO for WordPress

Fx kan du få SEO for WordPress, hvor du ikke blot koncentrerer dig om de tekster, du smækker op på siden, men også har fokus på andre ting, bl.a. at vælge et SEO-venligt visuelt tema, der ikke har en masse plugins, du reelt ikke har behov for. En del af SEO WordPress er nemlig, at du skal få din side til at loade indhold så hurtigt som muligt. Derfor skal overflødige, sløvende plugins mv. fjernes.

Husk, at de rette sider indekseres

Når du er ved at bygge din hjemmeside op, ønsker du ikke, at Google indekserer dine sider – altså at Google viser din hjemmeside i søgeresultater. Man ønsker jo ikke at invitere folk bag kulisserne.

Nogle folk glemmer at give Google tilladelse til at indeksere deres hjemmesider, når de er færdige med at lave dem. Dette skal du huske at gøre – du kan reelt ikke lave SEO, hvis ikke Google må vise din hjemmeside. Lige så vigtigt er det dog stadigvæk at skjule visse sider, du har brug for, men ikke er visuelt flotte, og hvor det ikke er ønskværdigt, tilfældige brugere vil kunne tilgå dem, fx tag-sider.

Glem ikke at lave dine egne metatekster

SEO optimering WordPress kan også være ting som at tænke på metatekster. Når en side dukker op i Googles søgeresultater, er der en lille tekst, der fortæller, hvad siden er. Og du kan selv styre, hvad der skal stå. Tænk på det som en ultrakort salgstekst, hvor du har mulighed for at tale direkte til folk via deres søgeresultater og kan overbevise dem om at klikke ind på din hjemmeside og dens indhold.

URL’er skal være beskrivende om sidernes indhold

SEO for WordPress indbefatter utallige opgaver, du kan udføre. Udover det nævnte kan du også se på, hvilke URL’er, du bruger. URL’erne skulle gerne være beskrivende omkring sidens indhold, mens en URL, der bare består af hovedsidens URL plus en række bogstaver og tal efter skråstregen, ikke performer så godt. Kontakt et SEO-bureau, hvis du ønsker hjælp til SEO på din WordPress-webside.

Anmeld kommentaren

Giv redaktøren besked, hvis du synes indholdet virker forkert.

Anmeld kommentaren

Redaktøren er underrettet og vil kigge nærmere på indlægget.


Forsiden


;