Jesper Jensen præsenteret i Aalborg Håndbold
Aalborg Håndbold har præsenteret trænerduoen til den nye sæson på et pressemøde
Opdateret kl. 21:56
AALBORG: Som NORDJYSKE allerede kunne afsløre i weekenden, er den tidligere landsholdsspiller Jesper Jensen ny cheftræner i Aalborg Håndbold fra næste sæson.
Onsdag blev den nye træner så præsenteret på et pressemøde i Gigantium sammen med Stefan Madsen, der er hentet ind fra egne rækker som ny assistenttræner fra næste sæson.
Begge er blevet udstyret med treårige kontrakter gældende fra 1. juli 2014.
- Jesper Jensen har hele tiden været vores førstevalg. Han er både en leder- og en vindertype, der har prøvet gamet på egen krop, og han har store ambitioner som træner. Det kan vi lide, siger Aalborg Håndbolds direktør Jan Larsen.
Store sko at udfylde
Jesper Jensen er cheftræner i dameklubben Vejen EH, som han altså forlader til sommer efter kun en sæson.
- Det er gået hurtigt, men jeg kunne ikke sige nej, da jeg fik det her tilbud fra Aalborg, som jo er topklub. Det er en stort skulderklap, og jeg glæder mig meget til at komme i gang med arbejdet, siger Jesper Jensen.
I Aalborg afløser han succestræneren Nikolaj Jacobsen, der fra næste sæson skal træne Rhein-Neckar Löwen i den tyske Bundesliga.
Stefan Madsen, der kommer fra en rolle som talentkoordinator i Aalborg Håndbold, erstatter Morten Bjerre, som endnu ikke har afklaret, hvad han skal, når han stopper som assistenttræner til sommer.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.