Ældreråd: Absurd at vi skal spares væk
Finansminister Nicolai Wammen (S) præsenterede for nylig SVM-regeringens udspil til finanslov for 2025. Det blev fremhævet, at den nære velfærd nu har den øverste prioritet.
Den danske økonomi står stærkt med høj beskæftigelse og faldende inflation, hvilket giver mulighed for at lette restriktionerne i statens økonomi.
På trods af de mange milliarder i overskud og et råderum, der bugner og truer med at sprænge væggene i pengetanken, er der et markant indgreb i forslaget, som er uforståeligt: Regeringens forslag om at fjerne støtten til Danske Ældreråd. Regeringen ønsker at skære 1.000 årsværk væk fra statens administration, dels ved at nedlægge råd og reducere kontrolforanstaltninger, herunder den årlige støtte på 2,4 millioner kroner til Dansk Ældreråd.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.