Safranko slår sig gerne for at score et mål
Allerede mandag sendte superligaklubben AaB sin nyeste spiller på banen, for at lade ham vænne sig til stadion
Opdateret kl. 20:57
FODBOLD: Der var jubel og klapsalver, hver gang den unge slovak med nummer fjorten på trøjen markerede sig i mandagens reserveholdstestkamp på Aalborg Portland Park.
Poval Safranko ankom til Danmark søndag, og kunne allerede dagen efter trække den rød og hvidstribede trøje over hovedet og vise hvilket stof, han er gjort af.
Cheftræner Morten Wieghorst er glad for at byde nyeste mand velkommen, for han har mange evner at bidrage med.
- Han vil kunne true modstanderen, fordi han er god til at omsætte indlæg, på en anden måde end de angribere, vi har i truppen nu. Han er stærk i luften og har ikke noget imod, at det gør ondt, og at han måske slår sig for at score et mål, fortæller han.
Klubben har spejdet efter den 22-årige slovak i nogle måneder, og særligt lagt mærke til hans høje ambitionsniveau.
- Min fremtid er lige her nu, og jeg vil vinde alle kampe, vi spiller. Det er det vigtigste for mig, fortæller han.
Poval Safranko er den tredje slovak på holdet, som allerede tæller landsmændene Filip Lesniak og Jakub Sylvestr.
Få adgang første måned for kun 49 kr.
Prøv Nordjyske nuAllerede abonnent? Log ind
Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.