Sundhed

Ella risikerede at dø af en syreforgiftning: Nu skal sagen undersøges

Vagtchef mener, sagen har et læringspotentiale

Ella Tarps forældre mener ikke, at vagtlægerne tog deres opkald alvorligt nok. Det viste sig nemlig, at datteren potentielt var i livsfare.
Ella Tarps forældre mener ikke, at vagtlægerne tog deres opkald alvorligt nok. Det viste sig nemlig, at datteren potentielt var i livsfare. Arkivfoto: Lars Pauli

Opdateret kl. 08:45

Det var med fuld udrykning i ambulancen, da 6-årige Ella i slutningen af januar blev indlagt på sygehuset i Aalborg.

I løbet af natten havde forældrene ringet tre gange til vagtlægen og fortalt om en pige, der havde hurtige, og tunge vejrtrækninger, så indsunket ud, virkede konfus, havde feber og som klagede over smerter i maven.

Ud over at blive irettesat for at have tastet ”akut” på telefonen, lød beskeden fra vagtlægen, at Ella skulle have Panodil og gå til egen læge næste morgen.

Da hun endelig kom til egen læge, ringede han efter ambulancen – først fordi han troede, der var tale om et astmaanfald.

Men på vej i ambulancen fandt redderen ud af, at der i virkeligheden var noget helt andet galt.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Læs også

Gå til relaterede emner

Forsiden