Restauranter

Sommeren er slut: Denne branche har tjent kassen

Det har været en helt forrygende sommer for restauranterne. De danske og norske turister har virkelig skæppet godt i kasserne rundt omkring. I Aalborg har der været et behov for at komme ud blandt mennesker, og så bliver der lagt lidt ekstra penge, når barer og diskoteker er lukket.

Når Jomfru Ane Gade er lukket, må gæsterne gå et andet sted hen. Arkivfoto: Henrik Bo
Når Jomfru Ane Gade er lukket, må gæsterne gå et andet sted hen. Arkivfoto: Henrik Bo Foto: Henrik Bo

Opdateret 24. maj 2022 kl. 12:00

Da det så allerværst ud, frygtede de i restaurationsbranchen, at flere ville gå konkurs, og at restriktionerne ville lægge erhvervet dødt i løbet af sommeren.

Få adgang første måned for kun 49 kr.

Prøv Nordjyske nu

Allerede abonnent? Log ind

Abonnementet giver adgang til Nordjyske.dk og fornyes automatisk til 109 kr. pr. måned og er uden binding.

Gå til relaterede emner

Forsiden